Lokaal eten

Zaaien, groeien, oogsten

In april trappen we weer af met de eerste startbijeenkomst van ValleiProefLokaal. Een startbijeenkomst vol nieuwe uitdagingen!

Nieuwe situaties die erom vragen om de handel en wandel tegen het licht te houden: wat doe ik, voor wie doe ik het en waarom doe ik het. De tijdsgeest verandert en als ondernemer moet je daarop acteren. Want we willen allemaal in de race blijven. Over een klein jaar 2024 ingaan met de klanten die we hebben en liefst nog met nieuwe ook.

De tijd is dynamisch en vraagt om herbezinning op uzelf, uw bedrijf en op hoe u de dingen doet. In 2022 heeft Wija Digital Marketing met een aantal deelnemende ondernemers van ValleiProefLokaal (individueel, maar ook in groepsverband) dit traject doorlopen. Samen met hen, hebben we gespiegeld; samen het bedrijf tegen het licht gehouden en vervolgens samen de verkoop van diensten of producten via de social-mediaplatforms naar een hoger plan getild. Waar het om draait is de juiste content (foto’s, tekst, video’s) op de juiste plaatsen op het juiste moment. Een samenspel van online adverteren op de goede, unieke zoekwoorden en een aansluitende social media campagne.

Image

Zaaien

Lokaal geproduceerd is in. De Coronatijd heeft dat aangejaagd. Nu het leven weer normaliseert lijkt er sprake van een kentering, maar ik denk dat schijn bedriegt. Een grote groep consumenten blijft bewust kopen.
Image

Groeien

Primair doel van de training is dat u er zich van bewust wordt dat communicatie en marketing een integraal onderdeel zijn van uw bedrijf wanneer u deelneemt aan de korte keten. Is dat eenmaal geland, dan kan het zaad kiemen en groeien.
Image

Oogsten

Veel boerderijwinkels beginnen vanuit de boer-burgerverbinding. In de boer-burgerverbinding gaat het over de korte keten, lokaal geproduceerd, de houdbaarheid van het bedrijf en een verdienmodel.